Klachtenregeling

Klachten

Heeft u een klacht? Aarzel niet om uw zorgen of onvrede met uw huisarts te bespreken. Wij waarderen het zeer wanneer u eventuele ontevredenheid met ons deelt.

Door uw klacht kenbaar te maken, geeft u ons de mogelijkheid om samen naar een oplossing te zoeken en onze zorgverlening te verbeteren. Uw feedback helpt ons om u en anderen beter van dienst te zijn.

Hoe kunt u contact met ons opnemen?

U kunt uw klacht eenvoudig indienen door ons klachtenformulier op deze pagina in te vullen of een mail te sturen naar [email protected]. Wij reageren binnen 1 werkweek op uw klacht en informeren u over de vervolgstappen.

Onpartijdige klachtenfunctionaris

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 072-5279100 Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.

Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.SKGE.nl/patienten/.

Klachtenformulier voor de patiënt

Wij willen u vragen om onderstaand formulier volledig in te vullen.

Uw gegevens
(degene die de klacht indient)


Gegevens van de patiënt
(Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn)


Omschrijving van uw klacht

Beschrijf hieronder waarom u niet tevreden bent. Ter ondersteuning kunt u de volgende vragen gebruiken:

  • Wanneer was de situatie waar u een klacht over indient?
  • Wat is er gebeurd?
  • Waren er anderen bij betrokken?
  • Is het een klacht van uzelf of dient u de klacht in namens anders?
  • Heeft u al met iemand over uw klacht gesproken?