Klachtenregeling

Heeft u een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van DOKh. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 072-5279100 Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.dokh.nl.

Sluitingsdagen/vakanties:

Vakantie 2017
Kerstvakantie: 23-dec-2017 t/m 31-dec-2017 Nationale feestdagen zijn wij ook gesloten. Kijk voor informatie over de waarneemregeling op www.huisartszaandam.nl

Herhaalrecepten

 

 

Herhaalrecepten

Er zijn meerdere mogelijkheden om uw recept te herhalen: (zie hieronder)

1- Online herhaalrecept invullen:

U kunt uw aanvraag mailen naar herhaalrecept@zaandamoost.nl

Nb: Naam, geboortedatum, naam medicaties, sterkte en gebruik vermelden

2- Herhaalreceptenlijn:

Herhaalrecepten kunt u 24 uur per dag inspreken op de receptenlijn. Als u het praktijknummer belt (075-6168686),  keuzenummer 2, luistert u dan goed wat u in moet spreken. Tip: Houdt de doosjes van uw medicatie gereed bij het herhalen van uw recept.

3- Herhaalreceptenbus

In de hal van de praktijk vindt u een receptenbox (grijs) Hier mag u de lege doosjes inleveren van de medicatie die u nodig heeft.

 

*** Hierbij het verzoek uw herhaalrecepten niet aan de balie te bestellen***

 

Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 12 uur zijn aangevraagd, mogen ’s middags bij uw apotheek worden afgehaald, indien deze niet op voorraad zijn  (m.u.v. de Bakker, Hoornseveld en Poelenburg, bij deze apotheken mag u de herhaalmedicatie een dag later afhalen)